Lidt om strategien bag The Economists internet-radio ('In Other Words')

Hvis du er interesseret i den store verden, er dette radioprogram værd at tjekke ud. Og tankerne bag er også interessante.

The Economist-logo

Det britiske tidsskrift The Economist (som jeg kun kan anbefale) lancerede for noget tid siden deres internet-radio, der indtil videre består af udsendelsen 'In Other Words' (som jeg også kun kan anbefale). Konceptet er simpelt: En udsendelse om forskellige emner, der præger dagsordenen rundt om i verden. Dagens udsendelse ligger klar til stream/download hver morgen.

Jeg prøver at gøre 'In Other Words' til en del af min morgenrutine, fordi jeg er så glad for udsendelsen. I morges hørte jeg om, at Venezuela muligvis er på vej mod at blive et diktatur, en mur i Rumænien bygget rundt om romaer og lidt om det britiske 'General Election' (som ikke interesserede mig  meget…).

Da folkene bag har bestemt at der er tale om et produkt, der går udover deres magasin og website, koster det 29 kroner om måneden for alle – også selvom man allerede er abonnent (jeg meldte mig til via deres app, så abonnementet kører bare via iTunes – hvis du gør det via web, skal du indtaste kreditkortoplysninger). Og efter nogle uger må jeg sige, at det er fair nok. Det er et godt produkt – og det er små penge. Well spent.

Strategien bag
Hvis man interesserer sig for tankerne bag, bør man læse artiklen 'The strategy behind the Economist's new audio product' hos journalism.co.uk. Her kan du blandt andet læse om nogle af målgruppetankerne:

The daily delivery is aimed largely at morning commuter traffic, although can be downloaded at any time by the user, as and when it works best for them.

"We schedule it to ideally be made available around the world for everybody, for broadly when they wake up, and available for them to ideally consume on the way into work," Neelay Patel, vice president of innovation at The Economist, told Journalism.co.uk.

First thing in the morning the "content should be on your device," he added, "and you'll be notified to tell you it's waiting for you.

'In Other Words' er opstået i kølvandet på The Economists succes med lydudgaven af magasinet, men det kan du læse mere om i journalism.co.uk-artiklen. Det er spændende læsning . Og det er en reminder om, at det er en god idé at identificere den præcise situation, som brugeren skal brugere produktet i, og så tage udgangspunkt i den. Det var på den måde, folkene bag fandt ud af, at de skulle lave et audio-produkt.

Det kan alle, der arbejder med produktudvikling, med fordel huske på.

Forfatter: Lars K Jensen

Lars er uddannet journalist og arbejder nu med udviklingsprocesser og redaktionel udvikling. Han skriver blandt andet på Medieblogger. Følg ham på Twitter: @larskjensen.

Deltag! Skriv en kommentar: